Nynější autobusové nádraží by se ze současného prostoru v centru města mělo posunout blíž k budově vlakového nádraží. Na původním místě by mohl vzniknout park a odstavné parkoviště pro autobusy vozící turisty.
"Chceme v tomto roce každopádně začít, ale nechceme tady na začátku roku říkat, že se to určitě stihne. Technických problémů je tam celá řada - jak jednání s Českými drahami o dotyčném pozemku, které zatím běží úspěšně, tak teď jednání s firmou ČEZ," uvedl Rakušan.
Komplikace podle něj představuje hlavně umístění kabelů. Neodpovídá totiž normám, když je kabel přejížděn podélně, a bude tudíž zapotřebí přeložka. "To může být problém, protože běžné termíny třeba trvají 12 měsíců," uvedl starosta k žádostem o podobná opatření.
Radnice podle něj potíže s kabely vůbec nepředpokládala. "My jsme nic v tomto ohledu nezanedbali, protože ten kabel se objevil na úplně jiném místě, než bylo v plánech. Historicky byl prostě umístěn jinde," poznamenal starosta.
Nové nádraží by mělo mít podobu moderního terminálu, který byl umožňoval takzvaný "přestup suchou nohou" na vlakovou dopravu. Současné autobusové nádraží využívají dálkové i regionální autobusy. Jeho současná podoba je podle radnice architektonicky rozbouraná a netvoří funkční celek.
zdroj: ČTK