Příští rok se podle aktuálních informací mají nová přístaviště začít stavět v Nymburku, Poděbradech, Čelákovicích a Brandýse nad Labem. V roce 2016 potom v Kolíně a zřejmě až v roce 2017 ve Velkém Oseku, Osečku, na soutoku Labe s Cidlinou, v Lysé nad Labem a v Neratovicích.
"Ukázalo se, že v některých lokalitách bude příprava jednodušší a tam také počítáme s tím, že hned začátkem roku bude zahájena výstavba. To bude například případ Nymburka," řekl ČTK Bukovský. Na jiných místech bude podle něj příprava náročnější a bude třeba udělat dodatečné posudky a speciální povolení. "Dalším důvodem je akceschopnost ŘVC v loňském roce. Byla v podstatě ochromena absencí komunikace s ministerstvem dopravy a těmi vzájemnými spory, které vyvrcholily v říjnu loňského roku odvoláním původního vedení ŘVC a jmenováním nového," dodal Bukovský. Proto ŘVC podle něj loni nemohlo řádně zadávat veřejné zakázky.
Ve městech se ve většině případů vybudují dva typy přístavišť. Přístaviště pro velké lodě hotelového typu, které do Česka plují ze zahraničí, a přístaviště pro malou plavbu, kde může kotvit více menších lodí. Náklady na stavbu jednoho přístaviště s oběma variantami kotvišť se pohybují kolem 15 až 20 milionů korun. Veškeré vodní stavby bude financovat Ředitelství vodních cest, města zabezpečí základní infrastrukturu mimo řeku a následnou péči o objekty. Přístaviště umožní lodím doplnit vodu, případně palivo nebo se zbavit odpadu. Cílem projektu je podpořit a kultivovat vodní turistiku podle vzoru Baťova kanálu na Moravě. O rozvoj turismu na Labi se má postarat nově vzniklá obecně prospěšná společnost Vodní cesty na Labi. Měla by mimo jiné propagovat kulturní i turistické cíle v městech na Labi a vytvářet podmínky pro lepší využití řeky pro sport nebo zaměstnanost v regionu.
zdroj: ČTK