První škody z víkendových povodní nahlášeny a jak postupovat
ČSOB Pojišťovna v souvislosti s víkendovou povodňovou situací zaznamenala první hlášení pojistných událostí. Většinou se jedná o zatopené sklepy. Přestože se během noci ze soboty na neděli začala situace na českých tocích uklidňovat, posílili jsme týmy operátorů přijímajících hlášení od klientů,...
ČSOB Pojišťovna v souvislosti s víkendovou povodňovou situací zaznamenala první hlášení pojistných událostí. Většinou se jedná o zatopené sklepy. Přestože se během noci ze soboty na neděli začala situace na českých tocích uklidňovat, posílili jsme týmy operátorů přijímajících hlášení od klientů, protože takto vzniklé škody nahlašují klienti obvykle s dvou až třídenní zpožděním. Toto opatření zavádíme na dobu neurčitou s ohledem na předpověď počasí, podle které by se mohla situace v následujících dnech opakovat.
Jak postupovat v případě vzniku škody a následně pojistné události z povodní - ve 3 krocích:
1) Zabezpečte poškozený majetek tak, aby nedocházelo k ohrožení zdraví, ohrožení životního prostředí, dalšímu rozšiřování škody.
2) Neprodleně nahlaste pojistnou událost pojišťovně - telefonicky, on-line na webu nebo na nejbližší pobočce.
3) Likvidátor se zpravidla dostaví nejdéle do druhého dne, pokud je ale třeba škody začít odstraňovat dříve (např. vyčerpání vody ze sklepa), škodu zdokumentujte (např. na digitální fotoaparát).
Vyplacení peněz klientům za vzniklou škodu trvá u ČSOB Pojišťovny ve většině případů dva až tři dny od nahlášení škody.