"Naším cílem bylo nabídnout odstupné 250 kmenovým zaměstnancům. Rozhodli jsme se, byť jsme počítali, že budeme mít nadstav, vyhovět všem zájemcům o ukončení pracovního poměru," řekl Kňava. Zaměstnanci mohli o dobrovolný odchod, tedy i o odstupné, zažádat do začátku července. "Včera a dnes jsme pracovníky s výsledkem projektu seznámili," uvedl.
Nadstandardní odstupné bude záviset na délce zaměstnání v podniku, nejčastěji by mělo jít o osm měsíčních výdělků. Loňská průměrná mzda v TPCA byla 28.200 korun. "Ukončování pracovního poměru bude probíhat v druhé polovině roku. První vlna odejde na přelomu července a srpna, další část nás opustí v říjnu. Zbytek má odejít v listopadu a prosinci, konkrétní termíny ještě známy nejsou," upřesnil mluvčí. Na konci roku by firma měla mít přibližně 2450 zaměstnanců.
Kolínský úřad práce je dle mluvčího informován. "Pro odcházející máme připraveny konzultace s pracovníky úřadu přímo zde v TPCA. Mohou se podívat, jaká volná místa v regionu aktuálně jsou, čeká je i poradenství v přípravě životopisu nebo jak se chovat při pracovním pohovoru," uvedl.
Avizovaný plán propuštění 8000 lidí francouzským koncernem PSA Peugeot Citroën se podle Kňavy české továrny nijak nedotkne. "My jsme společným projektem s Toyotou, oznámení dobrovolných odchodů jsme vydali před tím, než přišlo to od PSA. Toto je naše reakce na situaci v automobilovém průmyslu - nadbytek výrobních kapacit a s tím snižování trhu. Prodeje v Evropě padají a výroba na to musí reagovat," dodal.
TPCA, podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, zahájil výrobu v roce 2005 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobní kapacita závodu je 340.000 aut. Vloni firma vyrobila 270.705 aut, což je meziroční pokles o 8,5 procenta. Letos by měla vyprodukovat přibližně 210.000 vozů. K oživení poptávky po malých vozech podle mluvčího ani příští rok nedojde.
zdroj: ČTK