Agentura Droga5 se stala součástí Accenture Interactive

Společnost Accenture uzavřela smlouvu o koupi společnosti Droga5 , která je na celosvětové úrovni považována za velice inovativní a vlivnou kreativní agenturu. Tato agentura z New Yorku se stane součástí Accenture Interactive  a posílí tak její schopnosti v oblasti kreativy. Specializuje se na tvorbu, návrhy a řízení zákaznické zkušenosti, která je klíčová pro značky a jejich byznys. Dokončení akvizice podléhá obvyklým podmínkám včetně antimonopolního povolení. Finanční podmínky smlouvy nebyly zveřejněny.

Akvizice poskytne Accenture Interactive dobrou pozici na trhu, která jí do budoucna umožní provázet rozvoj značek. Tato akvizice je přirozeným krokem Accenture Interactive na cestě za novým agenturním modelem, který má potenciál vytvářet transformativní zkušenosti a naplnit je emoční sílou, inspirativností a kreativitou. 

„Budování značky nespočívá jen ve vymýšlení skvělých nápadů. Je o vytváření skvělých zkušeností," řekl Brian Whipple, globální ředitel společnosti Accenture Interactive. „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Davidem Drogou a jeho strategickým týmem a můžeme tak podpořit naše ambice zlepšovat kompletní zákaznické zkušenosti se značkami. Protože jsme oslavili 10. výročí Accenture Interactive, spojení sil s agenturou Droga5 bude pro nás i pro celé odvětví převratným milníkem. Budeme i nadále pokračovat v sestavování té správné kombinace schopností moderního marketéra."

Agentura Droga5 byla založena v roce 2006. ?Je vysoce uznávanou kreativní agenturou s více než 500 zaměstnanci v centrále v New Yorku a pobočce v Londýně. Od svého založení je Droga5 synonymem pro ambiciózní, vlivnou a náročnou práci v oboru. Jako příklady z poslední doby můžeme uvést oceněnou práci pro Amazon Prime Video , Tourism Australia,  The New York Times , IHOP  nebo hit na Super Bowl  Hry o trůny. Droga5 dostala ocenění Agentura roku již dvacetkrát, a to od organizací jako je Adweek a Advertising Age, dále na Mezinárodním festivalu kreativity ve francouzském Cannes či na festivalu Effie. Kromě toho je Droga5 partnerem značek jako je Chase, Prudential, Kraft, Hershey, Hennessy a Under Armour.

„Na našich nápadech jsme tvrdě pracovali od prvního dne a doufáme, že jsme udělali pozitivní dojem,“ podotýká David Droga, zakladatel a kreativní ředitel agentury Droga5. „Svět reklamy se mění a my máme radost z této neuvěřitelné příležitosti spojit se s firmou, která dá našim nejlepším nápadům nový rozměr a posune nás za hranice našich stávajících ambicí. Věříme, že spolu s Accenture Interactive budeme měnit náš obor jako takový."

Accenture Interactive a Droga5 vznikly v digitální éře a často se na ně nahlíží jako na průkopníky v odvětví, které prochází radikální změnou. Obě společnosti nedávno Fast Company zařadila mezi nejinovativnější společnosti v reklamě v roce 2019 . Accenture Interactive dostala ocenění za „vedení strategického poradenství, ad-tech a tvůrčí práci,“ zatímco Droga5 byla oceněna za svůj nekonvenční přístup a převratné reklamní kampaně. Díky spojení sil budou obě společnosti lépe vybaveny pro naplnění společné ambice vybudovat nový agenturní model – takový, který bude klientům a spotřebitelům poskytovat jedinečné a přínosné zkušenosti se značkami v každém ohledu.

„Zákaznická zkušenost je osvědčenou hnací silou konkurenční výhody a udržitelného růstu byznysu - a my jsme nadšeni, že budeme moci využít vysoce diferencovaných schopností společnosti Droga5, které budou Accenture Interactive pomáhat v transformaci zkušeností zákazníků jejích klientů, a že budeme i nadále katalyzátorem disrupce v odvětví,“ prohlásil David Rowland, prozatímní generální ředitel Accenture.

„Naší snahou je vytvářet ty nejlepší zákaznické zkušenosti. V našem kreativním odvětví je třeba posunout laťku zas o něco výš,“ pokračoval Whipple. „Droga5 je na vrcholu žebříčku agentur zabývajících se budováním značky a je pro nás skvělou volbou díky prvotřídní kreativitě, důsledné strategii a zkušenostem s budováním brandu. Těšíme se na to, co nám přinese společná budoucnost."

Droga dodává: „Je to začátek úžasné nové kapitoly v historii firmy Droga5. Accenture Interactive je jednou z nejvíce disruptivních sil v odvětví a my jsme vždy byli nakloněni odvážným nápadům. Jsem přesvědčen, že je nejlepším partnerem pro rozvoj našeho byznysu a vytváření ještě lepších příležitostí pro klienty i zaměstnance. Proč žít z minulé slávy, když se můžete zabývat tím, jak se proslavit znovu?"

Droga zůstane na své pozici kreativního ředitele společnosti Droga5, Sarah Thompsonová bude pokračovat jako globální CEO a Bill Scot zůstane CEO pro Velkou Británii a bude pracovat spolu se zbytkem týmu vedení agentury.

Koupě společnosti Droga5 bude představovat největší akvizici společnosti Accenture Interactive od jejího založení v roce 2009. Mezi dřívější akvizice patří třeba firma Fjord  nebo specialista na e-commerce Acquity Group v roce 2013, z novějších akvizic jde například o firmy Karmarama  a The Monkeys , a rovněž expanzi do oblastí rozšířené reality   a programových služeb . Obchod v hodnotě 8,5 miliard dolarů je na předních pozicích rychle se měnících potřeb dnešního marketingu.